Elecbyte is back! M.U.G.E.N 1.0 Release
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megaman | Fecha: Martes, 22 de Septiembre 2009, 15:06 | Mensaje # 1 |
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| Quote M.U.G.E.N 1.0 Release Candidate Posted September 21st, 2009 Here's a new version of M.U.G.E.N with some modern updates. This version adds support for HD resolutions, victory screens, language localization, and some enhanced data formats. 1.0 is backwards compatible with characters from the 2002.04.14 beta. This is a release candidate so it might be buggy. Please report any issues on our forum. Get M.U.G.E.N 1.0 RC1 now! -KFM Nueva versión de M.U.G.E.N.!!! M.U.G.E.N 1.0 http://www.elecbyte.com/ Update History
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Mensaje editado por megaman - Martes, 22 de Septiembre 2009, 20:52 |
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gokinero | Fecha: Martes, 22 de Septiembre 2009, 18:24 | Mensaje # 2 |
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| Quote (megaman) Quote M.U.G.E.N 1.0 Release Candidate Posted September 21st, 2009 Here's a new version of M.U.G.E.N with some modern updates. This version adds support for HD resolutions, victory screens, language localization, and some enhanced data formats. 1.0 is backwards compatible with characters from the 2002.04.14 beta. This is a release candidate so it might be buggy. Please report any issues on our forum. Get M.U.G.E.N 1.0 RC1 now! -KFM happy Nueva versión de M.U.G.E.N.!!! M.U.G.E.N 1.0 http://www.elecbyte.com/ Lo voy a descargar, me pregunto si tendra alguna diferencia o algo xD
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OrochiMugen | Fecha: Martes, 22 de Septiembre 2009, 19:36 | Mensaje # 3 |
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| bueno me dice si vale la pena descargarlo
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David-Andromeda | Fecha: Miércoles, 23 de Septiembre 2009, 00:55 | Mensaje # 4 |
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| Que buena noticia! Al fin sacan un nuevo mugen!
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OrochiMugen | Fecha: Miércoles, 23 de Septiembre 2009, 01:09 | Mensaje # 5 |
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| lo prove, alparecer si esta mejorado , aunq nose no me sirvio el snd de mi char. investigando
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OrochiMugen | Fecha: Miércoles, 23 de Septiembre 2009, 11:54 | Mensaje # 6 |
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| si se ve mejor. pero tengo PROBLEMAS.. 1. no puedo abrir el char kfm270 con FF alguien pudo? 2. megamugenteam, el code de cuando lo manda al piso y rebota no sale (investigando) 3. no se puede transportar trabajo al otro lao. como screeenpack etc
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gokinero | Fecha: Miércoles, 23 de Septiembre 2009, 15:14 | Mensaje # 7 |
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| yo solo lo probe, pero no he intentado poner nuevos chars ni stages, se ven bien y hasta las lifebars no se ven tan sencillas pero cuando modifico el mugen.cfg para qe se vea en pantalla completa me marca error, quiza habra tutoriales diferenttes para los chars y screens y todo eso porqe se supone qe es nuevo o almenos mejorado Añadido (23 Septiembre 2009, 10:14 Pm) --------------------------------------------- PD: aporte nuevos chars en moi tema chars gokinero
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David-Andromeda | Fecha: Domingo, 27 de Septiembre 2009, 20:11 | Mensaje # 8 |
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| Me registre en el foro, y me dí cuenta de que todabia esta en desarrollo ese mugen. Orochimugen, registrate en el foro de elecbyte , y aprobecha que sabes hablar ingles para dar tus recomendaciones de como tiene que ser en nuevo mugen. Yo ya di mis sugerencias.
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David-Andromeda | Fecha: Martes, 29 de Septiembre 2009, 23:14 | Mensaje # 9 |
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| Ya salio el M.U.G.E.N 1.0 Release Candidate 2 , que tiene arreglado los bugs del anterior, ahora soporta los stages Hi res y es compatible con todos los chars de la version vieja. Esta vercion si se las recomiendo, porque hasta ahora no me da errores.
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megaman | Fecha: Miércoles, 30 de Septiembre 2009, 12:39 | Mensaje # 10 |
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| Quote (megamugenteam) Ya salio el M.U.G.E.N 1.0 Release Candidate 2 , que tiene arreglado los bugs del anterior, ahora soporta los stages Hi res y es compatible con todos los chars de la version vieja. Esta vercion si se las recomiendo, porque hasta ahora no me da errores. Las Modificaciones de la nueva versión: Quote Engine Changes * BG: Improved performance of parallax BGs. * Stages: Added a hack to recognize the "hires = 1" stage parameter. This parameter isn't officially supported so we strongly recommend against using it for new content. Bug Fixes * BG: Fixed bug where tiled parallax BGs did not draw. * BG: Fixed scaled trans sub BGs. * CNS: Fixed trigger redirection coordspace bug. * CNS: Fixed screenpos x trigger. * CNS: Fixed helper not inheriting palno from parent. * CNS: Corrected bug in ** operator for integer arguments with exponent >= 0. * CNS: Integer exponentiation, Floor(), and Ceil() now generate a warning and clamp to INT_MAX or INT_MIN (2^31-1 or -2^31) when the integer range is exceeded. * FNT: Fixed font newline bug for True Type fonts with text wrapping. * Motifs: Fixed invalid font in combo counter crash. * mugen.cfg: Added DirectX option to RenderMode. Setting this mode may help some people with startup issues. * SND: Fixed snd loading failure using wavs with certain headers. * Stages: Fixed random stage load error during continue. * Added hardcoded pal change for SFFv1 sprites. This addresses the palette problem for old characters that override state 5900. * Fixed UTF-8 BOM detection bug that caused the first group not to be read in some def files. * Fixed AI.RandomColor = 0 crash. * Resolved SDL crash on non-SSE2 processors. We're really sorry if we didn't get to some of the bugs you were hoping would be fixed, but we're grinding away on the list (though not as fast as it's growing!) and hope to resolve some of the more sticky problems like keyboard input in the next RC. Thanks for your patience. Also, in case some of you are wondering, our goal for 1.0 is to stabilize the release and get it working correctly with as much backwards compatibility as possible. Rest assured we're still looking at your feature requests to see what we can take on for 1.1 once 1.0 is stable.
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Roberto22 | Fecha: Jueves, 15 de Octubre 2009, 06:40 | Mensaje # 11 |
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| Hola,os informo que ha salido la version de mugen 1.0 release candidate 3. aqui las modificaciones.... CNS: Fixed ScreenPos y trigger value calculation in cut stages. CNS: Fixed Explod y offset calculation in cut stages. CNS: Fixed issue where player may get incorrect custom state resources Renderer: Fixed master palfx not affecting TTF fonts. Input: Fixed keyboard input Input: Implemented joystick hat support mugen.cfg: Fixed AI.cheat not working General: Fixed Start+button not choosing palettes 7-12 General: Fixed game slowdown when skipping frames Miscellaneous other fixes saludos
Proximo wip Wind Man o Dust Man
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David-Andromeda | Fecha: Lunes, 19 de Octubre 2009, 00:35 | Mensaje # 12 |
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| Genial, pero lastima que sigue teniendo bugs todabia... De todas formas esta progresando muy bien este mugen. No he lanzado nada nuevo para mugen porque estoy esperando la version final, para actualizar los chars y lanzar el tan esperado megaman 8 y el power battle con heyakes... Despues de todo, la pagina de calamix ya no existe y el tampoco... Ya no hay competencia absurda, el megaman mugen team gano!
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gokinero | Fecha: Lunes, 19 de Octubre 2009, 12:15 | Mensaje # 13 |
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| siiii megamugen team para clan de mugen megaman dominante XD
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David-Andromeda | Fecha: Martes, 27 de Octubre 2009, 22:56 | Mensaje # 14 |
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| Ya salió la version de mugen 1.0 release candidate 4, pero sigue teniendo bugs... Ya cada vez son menos, esta version ya es jugable, pero da errores con algunos chars (errores no muy criticos) Bugs: Generales ------- - Nombres de archivos o directorios no pueden tener caracteres ASCII. - MP3 con ID3v2 tno se cargan. - MP3 con frecuencia diferente a 44kHz no funcionan. - MP3 no funcionan si el loop es 0 - Muchas fuentes (fonts) no son afectadas por palfx. - Offsets de los textos estan mal en 16:9 para la pantalla de victoria. - Muchos elementos de stages aveces son mas grandes por un pixel que la resolucion del stage. - Alt-Enter no funciona para poner el mugen el full screen. - PauseOnDefocus no tiene efecto. Tambien hay otros bugs referidos a los chars... SALUDOS!!
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ModelAo | Fecha: Jueves, 29 de Octubre 2009, 17:06 | Mensaje # 15 |
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| aviso que ya salio el realise candidate 5, aun no llegue a probarlo pero llegaron a corregir unos cuantos bugs del 4 CNS: Fixed bug where teammode and hitdefattr were being evaluated incorrectly. CNS: Fixed bug where hit attribute string parsing could fail in expressions. CNS: Fixed bug where explod's Y position is displaced if explod is created on the first tick of the round on cut stages. CNS: Fixed bug where DestroySelf did not abort remainder of state evaluation. This could lead to crashes or indeterminate behavior depending on the controllers used after. Fixed bug where pre-1.0 stages with zoffsetlink are drawn displaced by upwards 1 stage unit. pd: los que no les de por leer ingles, ni me pidan traducirlo xD
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